Γιάννης Χριστοδουλόπουλος: «Δε με αφορά καθόλου το τρέχον»




Είναι νέος, ταλαντούχος και η μουσική για εκείνον δεν είναι απλά η ζωή του αλλά και η αλήθεια του. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο Γιάννης Χριστοδουλόπουλος έχει χτίσει ήδη μία καριέρα, που πολλοί νέοι καλλιτέχνες θα επιθυμούσαν να έχουν, με σημαντικές συνεργασίες και πολύ μουσική. Πρόσφατα δημιούργησε το δικό του Label που ονομάζεται Solo και σε συνεργασία με τη Feelgood Records θέλει να μας μυήσει στο δικό του μουσικό κόσμο. Μιλήσαμε για το παρελθόν και το μέλλον, μα πάνω από όλα για τη μουσική.


-Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με τη μουσική;
Γ.Χ.:  Ξεκίνησε σε ηλικία 4-5 ετών που είχα ένα πιανάκι στο σπίτι και έβγαζα κάτι μελωδίες μυστήριες , έπαιζα διάφορα, έπαιζα ό,τι άκουγα. Και γενικώς μετά στο σχολείο δεν πρόσεχα είχα ζωγραφίσει ένα πιάνο στο θρανίο και έκανα πως παίζω. Μετά η δασκάλα φώναξε τους γονείς και τους είπε κάτι «τρέχει » με το παιδί, πρέπει να το δείτε. Και κάπου εκεί στην ηλικία των 5 γράφτηκα στο ωδείο.
-Και 14 χρόνια μετά σε βλέπουμε να συνθέτεις το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας του 2004. Πώς είναι για ένα νέο μουσικό να αναλαμβάνει ένα τόσο σπουδαίο έργο;
Γ.Χ.:  Είναι συνταρακτική εμπειρία. Είναι μια φορά στα 100 χρόνια. Δεν πρόκειται να το ξαναζήσω έτσι κι αλλιώς. Έγινε με ανάθεση, μετά από διαγωνισμό που συμμετείχαν τεράστια ονόματα της μουσικής  από την Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική κλπ. Τα ονόματα στις συνθέσεις ήταν κρυμμένα και διάλεξαν με αυτόν τον τρόπο τη σύνθεση που τους άρεσε καλύτερα. Και κάπως έτσι μου έκαναν την ανάθεση. Καταλαβαίνεις πόσο τιμητικό και συγκινητικό είναι αυτό παράλληλα.
-Παρά το νεαρό της ηλικίας σου έχει συνεργαστεί με πάρα πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες. Ποιες συνεργασίες σου σε καθόρισαν ως καλλιτέχνη;
Γ.Χ.: Όλες οι συνεργασίες που έχω κάνει, επειδή είναι πάρα πολύ επιλεκτικές και δεν κάνω εύκολα συνεργασίες γενικώς, όταν διαλέγω να κάνω κάτι ή με διαλέγουν να κάνω κάτι , πάντα υπάρχει ένας λόγος και για εμένα που θα με πάει παραπέρα, εξελικτικός και θα είναι πάντα βαθιά καλλιτεχνικός. Οπότε ό,τι έχω κάνει, νομίζω ότι με έχει πάει κάπου. Είναι σαν τα χιλιόμετρα μίας διαδρομής. Δεν μπορώ να απομονώσω κάποια.
-«Χίλια χρόνια» ο πρώτος σου δίσκος. Από τότε έχει μεσολαβήσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα
Γ.Χ.: Τον πρώτο μου δίσκο, που έχει το «Χίλια Χρόνια Μετά» σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη, το είχα κάνει ύστερα από πολλά χρόνια διαλογής των τραγουδιών ή ψαξίματος μέσα μου του τι ακριβώς ήθελα να κάνω. Εκείνη τη στιγμή, αυτό το υλικό με εξέφραζε και αποφάσισα να τραγουδήσω εγώ αυτά τα τραγούδια. Υπάρχουν στιγμές και γενικώς όταν βρω ένα υλικό που με εκφράζει εμένα σαν ερμηνευτή σίγουρα θα το κοινοποιήσω.
-Πρόσφατα δημιούργησες και το δικό σου label. Οι δισκογραφικές εταιρίες σήμερα πιστεύεις ότι μπορούν να βοηθήσουν ένα καλλιτέχνη;
Γ.Χ: Φυσικά και μπορούν να βοηθήσουν κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και συγκεκριμένο concept.  Βέβαια σήμερα η δισκογραφία έχει κυμανθεί στο εφήμερο σε όλους τους τομείς και στο έντεχνο και στο εμπορικό, το τρέχον και μόνο. Επειδή εμένα δε με αφορά καθόλου το τρέχον, δηλαδή είμαι τελείως από απέναντι, αποφάσισα να κάνω αυτό το label στη Feelgood Records, που το ονόμασα SOLO, για να βγάζω κυκλοφορίες που πιστεύω και κάνω τη διεύθυνση παραγωγής εγώ με σκοπό να μείνουνε τραγούδια μέσα στα χρόνια, δηλαδή, να έχουμε ένα υλικό με σκοπό να φτάσει στις καρδιές των ανθρώπων. Πρώτη μας κυκλοφορία είναι το «Δυο ψυχές» με την Τάνια Τσανακλίδου.
-Επίσης με την ίδια εταιρία έχει κυκλοφορήσει και το «Να μείνεις εδώ» με την Ελένη Πέτα.
Γ.Χ.: Αυτό ήταν το χειμώνα που μας πέρασε. Αυτό το κάναμε αρχής γενομένης με τις εμφανίσεις που κάναμε με την Ελένη το χειμώνα και γράψαμε ένα τραγούδι εκτός του label Solo. Αυτή ήταν η πρώτη συνεργασία μου με τη Feelgood.
- Η συνεργασία με την Τάνια Τσανακλίδου πώς προέκυψε;
Γ.Χ.:  Με την Τάνια έχουμε ξανασυνεργαστεί, πριν λίγα χρόνια, όταν  της είχα δώσει 4 τραγούδια στο δίσκο της «Προσωπογραφία», ένα δίσκο που είχε κάνει μετά από πάρα πολλά χρόνια αποχής στη δισκογραφία. Η Τάνια είναι μία φωνή που θαυμάζω και αγαπάω χρόνια τώρα και γενικώς έχουμε μια μαγική χημεία μεταξύ μας, δηλαδή, όσες φορές κι αν έχουμε βρεθεί δε χρειάστηκε να πούμε τίποτα, μιλάει κατευθείαν το αίσθημα που έχουμε, δηλαδή η μουσική. Έχουμε την ίδια τρέλα. Το κομμάτι «Δύο ψυχές» το γράψαμε με το Γεράσιμο Ευαγγελάτο, που είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες στιχουργούς. Του πρότεινα την Τάνια και ξετρελάθηκε και έτσι κάναμε την πρεμιέρα του Solo με αυτό το τραγούδι.
Ακούστε το τραγούδι «Δύο Ψυχές» εδώ:

-Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;
ΓΧ.: Ετοιμάζω πολλές και ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες από Σεπτέμβριο με τραγουδιστές έκπληξη, που δεν είναι ανακοινώσιμες ακόμα. Είμαστε σε μία φάση που βρισκόμαστε στο στούντιο και είμαστε στις επάλξεις. Έπειτα ετοιμάζουμε τις καλοκαιρινές μας εμφανίσεις με την Ελένη Πέτα που έχουν τίτλο «Καλοκαίρι στην Αθήνα», ένα πρόγραμμα με τα πιο αγαπημένα ελληνικά τραγούδια, που έχουμε όλοι χιλιοτραγουδήσει. Τραγούδια της Ελένης, τραγούδια δικά μου, αρχή γενομένης από την Τρίτη 27 Μαΐου στον «Παρνασσό», που θα δώσουμε μία μεγάλη συναυλία και θα αποτελέσει την έναρξη αυτού του project και όλο το καλοκαίρι θα βρισκόμαστε στα ωραιότερα θερινά σινεμά της Αθήνας.
-Ένα μήνυμα προς τους αναγνώστες μας
Γ.Χ.: Να ακολουθούν και να αγαπούν την καλή μουσική που περιέχει την αλήθεια

Περισσότερες πληροφορίες για το Γ. Χριστοδουλόπουλο, αναζητήστε στο:

Σχόλια